maandag 17 december 2007

A little project to share

Het is weer maandag en daarom hebben we weer een leuke post voor jullie.

Ben je net als ik (Mirjam) dan heb je er beslist eentje nodig, een agenda. Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke voor in mijn handtas maar deze gebruik ik al thuisagenda.

Dit heb ik gedaan; ging naar de boekhandel, kocht een eenvoudige agenda, helemaal ingesmeerd met metallic alcohol inkt (ik heb eerst silver gebruikt). Tip: in plaats van de dure blending solution heb ik gewone alcohol gebruikt. Laat de metallic inkt drogen, gebruik een Ranger dabber in een kleur over die je leuk vindt (Ik ben gek op Red Pepper). Laat het drogen en dab een beetje gouden alcohol inkt erover heen (je mag ook uitschieten ;))

If you are like me you most definitely need one; an agenda. I am still on the look out for a cute one to take with me in my purse, but already made this one to use at home.
Here's what I did; went to the bookstore, bought a clean simple agenda, smeared it with metallic alcohol ink (I used silver first) tip, instead of using expensive blending solution I used regular alcohol. Let the metallic ink dry, dab over with a color you like (I love the red pepper). Let dry again, now dab over a little gold alcohol ink, you can smear too ;-))


Nu ziet de kaft van je agenda er zo uit :

The cover of your agenda now looks like this:


Zoek een design papier die je leuk vindt, dat mooi kleurt bij je achtergrond, Ik vond deze verweerde Basic Grey erg mooi. Snijd het in de goede afmetingen en lijm het vast aan je voor en achterkant van je kaft.

Find a piece of paper that you like, and that colors well with your background, I liked this aged piece of Basic Grey Paper. Cut to size and glue to agenda (I glued one piece to the back too).

Gebruik een frame (ik heb een Heidi Swapp clear frame gebruikt) maar zoals je hier kan zien is er niet veel meer van het clear te zien, een zelfgemaakte frame of een stuk glossy papier zal ook prima werken. Werk gewoon met wat je voor handen hebt ;)
Ik ben begonnen met een laag van witte acryl verf, gedroogd met mijn heat gun, red pepper dabber gebruikt, lichtjes met versamark bewerkt en wat UTEE eroverheen gestrooid, heat embossed, en toen gold brilliance ink eroverheen gedaan. Dan wederom, de heat gun eroverheen (heel even) en dan gaat de brilliance ink een beetje zweven op sommige verhoogde delen en dat geeft een leuke 3d effect. Ik heb wat felgekleurde vilt achter mijn frame geplakt met dubbelzijdig tape. Nu ziet je project er zo uit:
Use a frame ( I used a Heidi Swapp clear frame), but as you can see there is not much left of the clear, a hand cut frame of any piece of glossy paper will work just as well. Work the frame with anything you got ;-)) I started of with a layer of white acrylic paint, dried it with my heat gun, dabbed with red pepper alcohol ink, dabbed lightly with Versamark, sprinkled some UTEE over, heat embossed again, and rubbed with gold brilliance ink. Last but not least, heat embossed again (shortly) the brilliance ink will "float"of of some of the raised parts which gives a nice 3D effect. I choose to put some brightly colored felt behind my frame (used tape to glue it). Your project now looks a bit like this:

Voor 2008 heb ik Heidi Swapp chipboard letters gebruikt, de Pool Dabber gebruikt (verliefd op die kleur :) ), bewerkt met Versamark, gestrooid met UTEE, heat embossed en brilliance goud overheen geveegd.
For 2008 I used Heidi Swapp chipboard letters, covered with paint dabber "pool"(LOVE that color :-)) dabbed with Versamark, sprinkled with UTEE, heat embossed and swiped with brilliance gold.

Zoek mooie embellishments (ik hoop op een kleurig 2008;) en begin met het pimpen van je kaft tot je er tevreden mee bent. Ik heb een stuk zwart kant gebruikt, een prachtige rode papieren bloem, een grote zwarte knoop, wat borduurgaren, beetje bling, een grote clip, een hambly rubon, wat 7 Gypsy gaffer tape en een schattige handgemaakte maan die ik een paar jaar geleden in een RAK heb gekregen. Zo ziet de eenvoudige agenda er nu uit:
Look for some nice embellishments (I am hoping for a colorful 2008 ;-) and start decorating to your liking. I used a piece of black lace, a gorgeous red paper flower, a black big button, some embroidery floss, some jewels, a big clip, a Hambly rub on, some 7 Gypsy gaffer tape and a cute little handmade moon face I received years ago in a RAK. This is what the first simple agenda now looks like:

Ik hoop dat je van dit project hebt genoten !
Hope you enjoyed this little project!

3 opmerkingen:

Angelique zei

Great job! Love the result!

Nicole zei

Ziet er super uit, Mirjam!!!

Mandy zei

Toppertje!