woensdag 21 mei 2008

Inside stories Dutch Dare #39

Hallo! Het is een week na Dutch Dare #39 en dus delen we hier de verhalen achter de Dutch Dare layouts van vorige week, over huisdieren!

Maar eerst willen we even een "huishoudelijke mededeling doen" over TPG. Het blijkt dat ze momenteel stiptheidsacties houden en daardoor kan het zijn dat post er heel lang over doet, of gewoon niet aankomt :( We hopen dat jullie begrip hebben voor deze vertragingen waar we momenteel als webwinkel mee te maken hebben. Een voorbeeld : Kir's heeft gisteren eindelijk haar make & take supplies gekregen die Danielle vorige week woensdag in de brievenbus had gedaan .... Laten we hopen dat de acties gauw overzijn en alles weer normaal wordt bij TPG !

Evi:
Zelf heb ik geen huisdier. Hier zijn wij helaas te weinig voor thuis. Maar de hond van ons mam, Daantje, voelt ook erg als "eigen". Ons mam heeft Daantje als pup gekregen toen ik weer even thuis woonde. Toen ik weer uit huis ging was het wel even wennen dat ik Daantje niet meer elke dag zag. Zo erg was, en ben ik nog steeds, aan haar gehecht! Het is nu extra leuk als ik haar zie en het is dan ook een blije en knuffelige bedoeling *lol*!

Materiaalgebruik: stickers heidi swapp, touw, stickers love elsie roxy, nietjes, diverse restjes designpapier, oa van love elsie, scenic route en junkitz, stempels van stampers anonymous en limited edition.



Mandy:

Deze foto is uit 1991. Ik woonde nog bij mijn ouders thuis en we hadden toen al even een Golden Retriever pup. Al in het nest had Gizmo een wat aparte blik, wat toen aandoenlijk was... Mijn ouders haalden hem op van het nest toen ik op vakantie was. Toen ik terug was en met hem speelde, leek het wel of hij mij wilde domineren in spel (misschien omdat ik in zijn ogen "later" in ons huis arriveerde). Dat begon onschuldig, met kleine blafjes en tegen me opspringen als ik wilde stoppen met spelen. Toen hij (en zijn tanden ;) groeide werd dat anders, dreigender. Tot hij me eens echt neerhield tegen de grond en recht voor mijn gezicht vals begon te grommen, ik kan me het beeld van zijn achterste kiezen nog levendig voor me halen ;) Hij stond duidelijk in de startblokken. Mijn vader hoorde het en kwam te hulp en leidde hem af. Gizmo had het door toen ik net omhoog was en alsnog vloog hij me aan en beet in mijn arm. Toen waren we geen speelmaatjes meer :)


Gebruikte materialen: Bazzill Kraft, golden metallic paint met bubblewrap gestempeld, PP: K&Comp, MME, 7 Gypsies, Hambly overlay, journalingspot: Jenni Bowlin, letterstickers: Doodlebug, lint: Basic Grey, chipboard "oog" Fancy Pants, datumstempel: Heidi Swapp, andere stempel: MM.




Kirs :

Belle is echt een Belle! Het is onze tweede hond waar we heel blij mee zijn. Het was wel even spannend omdat onze eerste hond Dottie ontzettend bijzonder en zo lief hond was. Zo eentje krijg je nooit nog een keer. Toen we besloten hadden om weer een hond te nemen, was onze voorwaarde dat ze een familie moet zijn van Dottie. En dat is goed gelukt, ze is een achternicht van Dottie. Ook weer een bijzondere hond, maar dan wel met heel ander karakter. In het begin was het eerlijk gezegd wel erg wennen, ze is juist een tegenpool van 1e hond. Bovendien hadden we ook kinderen erbij en Belle moest steeds vechten voor haar plekje door baldadig te doen. Nu is ze 11 maanden oud en niet meer zo baldadig en ontzettend lief. Ze is heel erg knuffelig, ze komt dan met haar pootjes op mijn nek hangen en haar hoofdje op mijn schouder.

Deze layout is heel vrolijk en kleurrijk, dat past ook goed bij Belle.


Gebruikte materialen : Cardstock (groen), oud papier (krant), golfkarton roze, paintdabber licht roze, American Craft Thickers (daquirn), restjes papier (oa. Making Memories, Scenic Route, Imagination Project), papieren uitdeelzakje (die ik als hidden journaling gebruikt heb), geruiten stof, bolletjeslint, lint en felt.





zit in een zakje, als -hidden journaling- :



Geen opmerkingen: