woensdag 30 juli 2008

Inside story DD #44

Hallo allemaal! We hopen dat het een koel plekje is waar je pc staat! Misschien te heet op de scrappen deze dagen, dus wie weet heb je even wat tijd en zin om de inside stories achter de Dutch Dares (Boeken) van vorige week te lezen!

Evi;
Ik ben niet zo'n lezer....behalve de boeken van Karin Slaughter dan, die vind ik geweldig!
Ik vond dit dan ook een moeilijk thema om een LO voor te maken en dus heb ik iets anders gemaakt...een boekenlegger. Ook toepasselijk toch?! De vraag is nu alleen "Wanneer ga ik die dan gebruiken?" Ik denk één keer per jaar...als ik een boek van Karin Slaughter lees *lol*.

Materiaalgebruik: gesso, een "verloren" stuk bruin papier, touw, lintjes, stempel stamper anonymous, plaatje, distresspoeder, verftape


Kirs;
Boeken van Kluun oa vrouw komt bij de dokter vind ik echt goed. Vooral zijn schrijfstijl spreekt me het meest aan. Boeken van zijn goede vriendin Saskia van Noort vind ik ook mooi. Verder teveel om te kunnen benoemen.



Mandy;
Vroeger kreeg ik er altijd een beetje jeuk van bij de stelling dat een boek de kracht heeft om je leven te veranderen. 'Lezen over' is immers nog niet 'leven naar'. Bovendien was ik daar niet naar op zoek :) Dit boek "Handboek Spiegelogie" door Willem de Ridder zegt op de achterkant "dat dit boek geen enkele deuk zal maken als je het alleen maar leest". Vrienden waren er enthousiast over en ik las het boek zeven jaar geleden. En ging ermee oefenen, tot op de dag van vandaag. En het heeft mijn leven enorm veranderd. Onlangs zag ik The Secret, ze hebben veel weg van elkaar. Het 'geheim' van beiden is voor een deel wat je er zelf mee doet en of je bereid bent om anders de wereld in te kijken. En dat lukt me best vaak (de ene dag wat beter dan de andere :) maarja, blijven oefenen toch?

Materiaalgebruik: papier: Jenni Bowlin, MME, Foof-a-la, CI, Kruidvat :), Scenic Route pijl, burlap, MM journal book and chipboard- en letterstickers, metalen vlindertjes bewerkt met paintdabber hazelnut.


Marianne;
Onze oudste zoon Mats, 7 jaar, is gek op lezen. Hij kon ook heel snel goed lezen en heeft nu het hele boek "Pluk van de Petteflet" van Annie M.G. Schmidt helemaal zelf gelezen. Als hij in de boekenwereld duikt, merkt hij niet wat er om hem heen gebeurt.

Materiaalgebruik: Karen Foster - school board paperScenic Route - sumner, Ryan Ave.7gypsies (white with print)Paperloft - fun & games seriesNotepaperPixie Stamp set - from PSX (cijfers in cirkel)

Geen opmerkingen: