zondag 17 augustus 2008

Inside Story DD 45

Wat waren ze leuk he de lo's voor de dutch dare, de meiden hebben zich weer niet uit het veld laten slaan door deze moeilijke dare ! Ik denk dat jullie het extra leuk vinden om hier de bijzondere verhalen te lezen achter deze dutch dare, dus ondanks dat we een paar dagen later zijn dan hoort wilden we jullie deze niet onthouden !

Jullie hebben nog 1 week om mee te doen met deze dare voordat we een RAK verloten !

Danielle;
"Colin is een bruisend kind en geniet met volle teugen van het leven, hij heeft altijd een glimlach en een knuffel voor iedereen over. Zo wind hij iedereen, met die ondeugende glimmende ogen en stralende lach, om zijn vingertje want wie kan zo'n lach nou weerstaan ? Een vriendelijk gezicht brengt idd overal licht!"



Materialen: Bazzill Cardstock, bubble wrap, Toga Mini Alfastickers, Cherry Arte Chipboard, Design Papier Urban Lily, American Craft Chipboard Thickers


Evi;
"Dit konijn nam ik vroeger overal mee naar toe. Het was mijn grote vriend. Ik duimde vroeger veel en dit was dan mijn "tutje". Ons mam heeft dit konijn meerdere malen moeten maken. Er zitten ook nog steeds gaten in. Het linker-handje heb ik er zelfs helemaal af getut, hier zit alleen nog maar een klein draadje. Ja, dit konijn heb ik echt "tot op de draad versleten". Geinspireerd door een LO van Birgit Koopsen."

Materialen: cardstock, verftape, verf, gesso, stempels Limited Edition & Stamp-it & Paperbag Studios & Stamper Anonynmous, letters Jenni Bowlin, button Action, touw en nietjes.

Mandy;
"Een vriendin van ons staat deze maand in de Happinez, waarin ze wordt geïnterviewd over haar onderneming "A beautiful story" (p. 60-66). Ze is deze onderneming begonnen toen ze hoorde dat een vriend in Nepal de deuren van zijn edelsmederij zou moeten sluiten (en daarmee zouden tientallen werknemers en hun gezinnen in de armoede terecht komen). Vanwege de hoge inkoopprijzen van edelstenen, lukte het hem niet voldoende voorraad aan te leggen ten behoeve van de sieraden die ze er van moesten maken. Cathelijne reisde erheen en kreeg een ingeving: scherven van porceleinen servies (daar hebben ze daar een overschot van :) gebruiken als basis voor een sierraad. Ze maakte een ondernemingsplan en begon met acquisitie in Europa. Nu worden de
'lucky bracelets' o.a. ook verkocht in de winkel van Floortje Dessing. Mensen kunnen zelfs hun gebroken servies dat ooit van oma geweest is laten opsturen naar Nepal en er een persoonlijk sierraad van laten maken. Ze won onlangs een prachtige subsidie voor haar bedrijf. Wij zijn APETROTS op haar!"




Materialen: Bazzill Kraft, papier en bloemetjes MM Noteworthy, Toga letterstickers, chipboard letters: Cosmo Cricket en MM. Kaart: HEMA, vilt Xenos, Ranger crackle paint en lint. Brads/bloemen van K&Comp en MM.

Marianne:
"
Mijn grote passie is foto's maken, en als het mij lukt een goede foto van mijn kinderen te maken waar ook de emoties te zien zijn, word ik gelukkig. Net zoals ik naar deze foto van mijn dochter kijk, hoe ze haar grote broer aan kijkt. Deze foto heeft geen woorden nodig, en de engelse gezegde "A picture is worth a 1000 words" komt hier helemaal tot zijn recht."

Materialen:

2 opmerkingen:

Monique zei

Wat een geweldige LO's weer!!!
Zo verschillend maar allemaal mooi.

Monique Helfrich zei

Prachtige verhalen over prachtige mensen en spullen...