woensdag 4 juni 2008

Inside stories Dutch Dare #40

Hoi, hier zijn onze inside stories achter de Dutch Dare layouts van vorige week!

Daniëlle:
Mijn jongens zijn verzot op bordspellen en we hebben er dan ook veel en spelen er regelmatig mee. Maar vanaf het begin merkten we al dat Michael niet tegen zijn verlies kan en dit levert grappige taferelen op. Colin vindt verliezen geen probleem, het gaat hem echt om het spelletje, maar soms laat hij zich door Michael’s gedrag beïnvloeden en dan zitten ze allebei in het spel en zulke gekke gezichten erbij te trekken. Als je dit in zo’n 10 minuten en 60 foto’s vastlegt, heb je al snel een paar onvergetelijke foto’s en is een lo snel gemaakt ….

Materialen: Bazzill Kraft, Cherry Arte Cosmic Energy, Design Papier, Cherry Arte Cosmic Energy die cuts,Witte Signo “Elsie” pen, Uni Posca Pen.




Lucie:
Een typisch nederlands spel…. Wij moesten gelijk aan sjoelen denken. Ik weet eigenlijk niet of het typisch nederlands is, maar voor ons wel.
Vooral in de winter, na het eten nog even sjoelen. Dat is toch wel een beetje een traditie en de kinderen vinden het heerlijk!

Materialen: papier fancy papers en wit cardstock, journalingspot jenni bowlin, foam thickers, hoedenpins, restje lint




Mandy:
Vroeger speelden we bij ons thuis vaak het spel Levensweg. Studie of werken, welk beroep, trouwen, kinderen, het kwam allemaal in rap tempo voorbij in 1 avond. Ik weet nog dat ik het zo leuk vond om getrouwd, met een jongetje en een meisje achterin bij het bejaardenhuis te arriveren (nee, de miljonairsvilla hoefde niet zo voor mij :). Nooit gedacht dat ik me, op (hopelijk) pas een derde van het ‘echte’ spel, getrouwd, met één knulletje achterin de auto, wonend in een rijtjeshuis en met een beroep wat op het bordspel niet voorkomt, al een gelukkige winnaar voel.

Materialen: Color Conspiracy papier, Hambly overlay, AC thickers, Maya Road chipboard pijl, MM Wordstickers, knoopjes en nietjes.



Kirs :
Scrabble, Master Mind, Kaarten, Dammen en Schaken, dat waren mijn spelletjes. Vroeger als papa thuis kwam van zijn werk, zat ik klaar met een schaakbord. Eerst deed hij zijn stropdas af en trok andere schoenen aan (met gaatjes erin!...). Dat beeld is nog steeds heel vers bij me.
Met mama speelde ik heel veel mastermind en scrabble. Scrabble doen we nog steeds regelmatig en nu met Marie-Laure erbij. Mijn moeder zet de tradetie voort als oma : kaarten met zijn kleindochter. Met oma speelde ik heel veel kaarten, later met centjes erbij.
Vroeger hebben we een ruim half jaar bij opa en oma gewoond. Wanneer ik terug kwam met de taxi van school, stond opa klaar met zijn dambord in de -kerker- ('n prachtig plek en heel zonnig) en oma met een beker chocolademelk en sinassnippers (chocolaatjes met sinasvulling). Het waren allemaal heel fijne en vooral bijzondere momenten!

Materialen: cardstock, ribbelkarton (hier roze), stukjes papier (oa scenic route, creative imaginations, basic grey), transparante vel van Color Conspiracy, stukje stof, American Crafts letters, stickers van K&C company (uil), paintdabbers (roze-zilver), lintjes, knoopjes, Uni poscapen zwart.


Leuk dat je weer even langs kwam om te kijken/lezen!

2 opmerkingen:

Petra zei

Geweldig leuke layouts en een nog leuker onderwerp!!

Monique Helfrich zei

Zo leuk weer om ook de verhalen erbij te lezen!