maandag 21 juli 2008

Project # 7 ~ Tassenhanger

Non - Scrapbook materialen die je tegenkomt om te scrappen, die zijn natuurlijk ook leuk om te gebruiken waarvoor ze zijn gemaakt. Ik had al een tijdje het idee om een tassenhanger te maken van deze applicatie en dit was een mooi moment om dit te doen (Je bent gewaarschuwd, ook al heb ik een naaicursus gevolgd ben ik echt de slechste naaister in NL).

Je kunt ook een tassenhanger maken van grungeboard (want die kun je ook met de naaimachine bewerken en het kan gewassen worden) maar dat wordt een volgend project (die ik zeker ga proberen)!

Materialen & Gereedschap:
*Oude spijkerbroek (van manlief ;) ...)
*Zoek wat applicaties die je leuk vindt, na een enorme zoektocht naar een prachtig russische popje dat ik hiervoor had gekocht kon ik alleen aan de slag met mijn superleuke doodskopje :(
* Naaimachine of naalden & draad
* Eyelets of grommets (afhankelijk hoe groot je je tassenhanger maakt)
* Kettinkje
* Heidi Swapp Strijkletters & Strijkijzer
* eyeletsetter (ik heb de cropadile gebruikt)


Knip uit de spijkerbroek 2 x de vorm (eentje in spiegelbeeld) die iets groter is dan je applicatie.

Stik de 2 stukken aan elkaar met de mooie zijdes aan de buitenkant, je kunt het ook nog opvullen zodat het een beetje opbolt.

Maak de vorm een beetje netjes, werk de loshangende draadjes weg en zoek een mooi plekje voor de eyelet of grommet.


Naai of lijm (met textiellijm) de applicatie op je stof en haal het kettinkje door de eyelet (voordat je die zet lijkt het of het kettinkje er net niet doorkan maar als je het "set" dan lukt het !).
Zoek een mooie letter uit voor de achterzijde van de tashanger.
Strijk je letter erop en zorg ervoor dat je je letter niet ondersteboven erop strijkt (ja echt daar moet je opletten ... ;) !)
Het strijken is een delicaat werkje maar dan heb je ook wat ....


Even aan je handtas hangen en je hebt een mooi eindresultaat, nou ja vind ik dan !


Dit is natuurlijk ook leuk voor een wandhanger of je mini-album.

3 opmerkingen:

Daffie Online zei

LEUK project!

En dat russische popje Danielle... die heb ik vandeweek nog gezien in Weesp!
terwijl ik de week daarvoor hetzelfde popje voor teveel! geld gekocht had op de noorderstoffenmarkt :-(

Marlies zei

Wow, gaaf Daan!
Krijg meteen zin om het ook te gaan doen.
Oh en een matroesjka applicatie? Hebbennnnnnn!!!! 8-)

Marianne Hope zei

Een heel leuke hanger! en idee. En jouw naaien is prima! De letter in de juiste richting te strijken, dat moet je een beetje oefenen, maar dat komt fast ook weer goed, ha,ha...